PostNL Pilot ‘Move ‘m in, move ‘m out” start in Amersfoort
Wie heeft de postkoets beroofd, waar zijn de pakketten en wie verovert het hart van Mariette Blaine?
PostNL komt zowel haar klanten als de kunst- en cultuursector tegemoet met een nieuw volwassen alternatief voor de succesvolle actie #berenjacht. In samenwerken met theatermakers en acteurs gaat PostNL zijn post- en pakketbezorgers inzetten voor een straattheaterproject dat het hele seizoen doorloopt onder de titel ‘Move ‘m in, move ’m out’.
AMERSFOORT – Diversen schrijvers werken nog aan het uitwerken van het scenario dat voor een groot deel interactief zal zijn en de betaversie van de Postimon-app wordt op dit moment getest. Alle post- en pakketbezorgers krijgen een workshop acteren en een hoed en een holster met een pistool waar voortaan alle pakketten mee gescand gaan worden. Ze worden begeleid en gecoacht door auteurs en acteurs uit het theater.
Het gaat in dit doorlopende theaterspel om de vraag: ‘Wie heeft de postkoets beroofd, waar zijn de pakketten en wie verovert het hart van Mariette Blaine’? Het verhaal is geïnspireerd op de populaire westernserie Bonanza, alleen gaat het nu niet om de Ponderosa Ranch maar om het Ponderosa Postkantoor. Alle grote westernhelden spelen mee.
Het gaat om een detective verhaal. Eerst moeten mensen zien te achterhalen wie bij hun in de straat de post en pakketten bezorgen. Is het Ben of Adam Cartwright, sherriff Roy Coffee, Candy Canaday, Madame Marova, Mariette Blaine of toch Billy the kid? Daarna moeten ze de gestolen pakketten digitaal terug vinden en de daders van de overval en de geliefde van Mariette Blaine identificeren.
Het verhaal is geschikt voor jong en oud en bedient zowel western-, detective-, puzzel-, game- en soapliefhebbers. Mensen zitten vanuit hun woonkamer en achter hun voordeur bovendien op de eerste rang. Het kan met de hele familie gespeeld worden. Via de Postimon-app kunnen mensen invloed uitoefenen op de verhaallijnen.
Mensen krijgen tips via de post- en pakketbezorgers en de app. Deze app werkt omgekeerd ten opzichte van de beruchte pokémon-app: wie zo veel mogelijk thuis blijft en de ontwikkelingen via de app volgt krijgt de beste aanwijzingen. Ook een leuk kaartje, een warme kop chocolademelk of een gevulde koek klaar zetten voor een PostNL-medewerkers kan belangrijke extra informatie opleveren. Er zijn verschillende prijzen te winnen waaronder een jaar lang gratis post en pakketten versturen, het complete Bonanza pakket en een anderhalve meter meet en greet met je favoriete PostNL-acteurs.
PostNL stimuleert met deze actie niet alleen de arbeidsvreugde van haar eigen personeel ze ondersteund daarmee ook een sector die wel heel erg hard getroffen wordt door de Corona crisis.
Hou in november uw post- en pakketbezorgers goed in de gaten.
Mooi initiatief PostNL, we wensen iedereen succes en veel plezier.
Hidihoo!
Uw show-boulevard verslaggever Co Cornelissen.